Hej, tänkte börja uppdatera bloggen lite mer nu för vänner och näras skull nu när jag flyttat från Sverige. Även på engelska för vänner och familj utanför Sverige. 

Okej, så livet fick sig en snabb vändning. 
Nu sitter jag här i Norge, just nu hos farmor och farfar men på lördag åker vi till ön där jag ska bo. 
Det är en ö med 70 invånare.
Vad ska jag då göra där?
Jag kommer jobba inom vården och fortsätta skriva mina böcker. Min första bok kommer snart ut som ebok på ett x antal olika sidor och hela skandinavien. Det är mitt extra jobb. 

Vad hände? Varför hamnade jag här? Vad hände med mig och Saga?
Dessa frågor får jag i princip varje dag. 

Det som hände var att jag började må riktigt dåligt men absolut inte på grund av Saga. Utan i mig själv. Jag började dränka mina känslor i alkohol och destruktiva saker. Extremt destruktiva så det skulle kunna bli farligt. Jag är inte redo att prata om det riktigt än. Jag behövde rädda mig själv, vara egoistisk för att inte skada mig själv eller andra. Därför flyttade jag hit.

Det gjorde ont att lämna det fina vi hade, planer att skaffa barn och så men hade jag inte gjort det så hade det inte blivit bra ändå.

Det är som sagt inga hårda känslor mellan mig och Saga. Vi kan prata och förhoppningsvis vara vänner i framtiden. Det vill jag. 

Ja, det var en liten uppdatering. Jag kommer som sagt försöka skriva mer sen.

-----------------------------

Hi, I thought that I will start updating the blog a little more for friends and family now that I have moved from Sweden. Also in english for my friends and family outside sweden. 

Okay, so life got a quick turnaround.
Now I'm sitting here in Norway, right now with grandma and grandpa but on Saturday we go to the island where I will live.
It is an island with 70 inhabitants.
What should I do there?
I will work in healthcare and continue to write my books. My first book will soon be published as an ebook on a x number of different pages and throughout Scandinavia. That's my extra job.

What happened? Why did I end up here? What happened to me and Saga?
I get these questions almost every day.

What happened was that I started to feel really bad but definitely not because of Saga. Just with myself. I began to drown my feelings with alcohol and doing destructive things. Extremely destructive so it could be dangerous. I'm not ready to talk about it yet. I needed to save myself, be selfish so as not to hurt myself or others. That's why I moved here.

It hurt to leave the plans we had, plans to have children and so on, but if I had not done it it would not have been good anyway.

As I said, there are no hard feelings between me and Saga. We can talk and hopefully be friends in the future. I want that.

Yes, it was a small update. As I said, I will try to update more often. 




Kommentera

Publiceras ej