Jag kom hit för en vecka sedan precis. Det var mycket att fixa med i rummet med uppackning osv. De första dagarna fick vi riktigt fint väder. Det glädjer mig verkligen. Jag tog många promenader och turer till solnedgången. Det är en helt annan miljö här än i Stockholm. Helt plötsligt kan jag faktiskt höra mina egna tankar. Jag stannar upp och känner efter på ett helt annat sätt, det är både jobbigt och skönt. I Stockholm sprang jag ifrån alla känslor hela tiden men här måste jag deala med dom. Ja en kontrast kan man helt enkelt säga.
\nVi väntar fortfarande på mina papper med personnummer så jag kan börja jobba. Vi ringde igår och då sa de först att det är en handläggningstid på 7!? Veckor!?. Helt galet men vi ringde ett annat kontor sen som sa att det kunde gå fortare eftersom jag är svensk medborgare. Vi får hoppas på det.
\nUtöver detta så har jag inte gjort jättemycket mer än att skriva på min andra bok, tagit en fjälltur med pappa och Hege samt åkt och handlat en gång på en av de andra öarna.
\nTänkte försöka få ihop en Youtube video också från veckan, sjukt oklart hur den blir men det får vi se.

\n

-----------------------------

\n

I arrived here a week ago. There was a lot to fix in the room with unpacking etc. The first few days we got really nice weather. I'm really thankful for that. I took many walks and tours to the sunset. It is a completely different environment here than in Stockholm. All of a sudden I can actually hear my own thoughts. I stop up and feel emotions in a completely different way, it's both hard and nice. In Stockholm I ran away from all the emotions all the time but here I have to deal with them. Yes, a contrast you can simply say.
\nWe are still waiting for my papers with social security numbers so I can start working. We called yesterday and then they first said that it is a processing time of 7 !? Weeks!?. Quite crazy but we called another office and they said it could go faster because I am a Swedish citizen. Let's hope so.
\nIn addition to this, I have done nothing more than write on my second book, taken a mountain trip with Dad and Hege. Also went for some shopping once on one of the other islands.
\nThought that i will try to get a Youtube video from the week, unclear how it will be but we will see.










 
















Kommentera

Publiceras ej