Hallå!
Nu var det ett tag sedan jag bloggade senast och jag tänkte att jag startar upp med en Boyfriend/Girlfriend tag där vi båda svarar på frågor om varandra. 
För er nya läsare har jag en ny pojkvän sedan fem månader tillbaka.
Min nya pojkvän heter Fredrik, är 27 år och jobbar som bartender på Viking line mer får ni veta under frågestunden. 
 
Under varje fråga skriver jag F: och L: samt svar bakom. Vissa frågor är vad vi ska svara om varandra och vissa är om oss gemensamt. 
 
 
 
 

1.    Vart träffades vi?

F:jag vet, i Haninge utanför ditt jobb (Mcdonalds.) för ett par år sedan.

L: Det kommer jag inte ihåg, det stämmer nog. 

2.     Vem sa jag älskar dig först och var var vi?

F: Det var nog jag, hemma hos min farsa i Fisksätra säkert. 

L: Nej Fredrik, det var jag. Jag hade under flera dagar funderat på när man kunde säga det i ett förhållande. Jag frågade till och med mamma när man kunde säga det. Då sa mamma ''när man känner för det.''. Då skickade jag en snap lite ''spontant'' och skrev ''Älskar dig'' efter en annan text för att det inte skulle bli awkward. Du svarade ''Älskar dig mä''

3.     Vem är bossen i förhållandet?

F: Jag!

L: Jag säger nej, det är jag!

F: vaaa!? *skrattar* det är ju alltid jag som bestämmer saker i förhållandet. 

L: En evighetsdiskussion. 

4.   Har jag nån gång genomgått en operation?

 F: Ja, två stycken har du.

L: Ja du har väl opererat handen typ. 

5.   Vart var vår första dejt

F: Bishop arms

L: Bishop arms i sundbyberg

6.   Om jag är försvunnen, var är första platsen du tittar på? 

F: Snapkartan! hahah.

L: haha, smart! Jag skulle be viking line skicka ut räddningstjänst för att kolla i vattnet. 

7.   Vad för mat gillar inte jag? 

F: *funderar länge* du gillar inte .. blodpudding!

L: Haha ingen gillar väl det? Du gillar inte Thaimat?

F: haha bullshit, det gör jag ju!

L: vad var det då?! Fiskbullar?

F: JAA!

8.     Om vi går ut och äter, vad beställer jag att dricka? 

F: Vin.

L: Öl eller fanta.

9.     Vilken skostorlek har jag?

F: 32

L: Nästan!

F: 33

L: rätt, du har 42,5. 

10.  Vad har jag för ögonfärg? 

F: Du har typ gyllenbrunt men mest åt det guldiga hållet.

L: Du har blå, hejdå. 

11.  Vad bråkar vi om mest?

F: Att vi skojbråkar för hårt så Lydia blir ledsen och tar en promenad.

L: håller med.

12.  Vad är min favoritmusik? 

F: Du har mycket blandat typ R&Nb,Håkan hellström och Ed Sheeran typ.

L: Din är fjortisrap typ Einar.

Här blir Fredde lite kränkt.

F: Vadå Einar, jag har en låt med honom.

L: okej, du gillar typ det jag gillar.

13.  Något som jag gör som du inte gillar? 

F: Du släcker fan inte lampan.

L: När du slår mig i bakhuvudet.

14.  Vad är min värsta vana?

F: Du Röker.

L: När du fiser.

15.  Om jag kunde, vad skulle jag äta för godis varje dag?

F: Kexchoklad

L: Vi äter ju godis varje dag så kan kan vi ju men du skulle äta Lindor kulor eller Anton Berg choklad. 

16.  Vem är min favorit författare?

F: Roland

L: va?

F: hon som skriver Harry Potter

L: J.K Rowling?

F: Ja.

L: Yes det stämmer, Din favorit författare är jag...

F: hahaha, jag hade inget att säga till om va?

L: nope.

17.  Vilken är min favorit färg?

F: Ljuslila

L: Ljuslila 

Yes vi har samma!

18.  Vad är mitt mellannamn?

F: *skrattar* *funderar* ähh vet inte!

L: Du har inget!

F: vad har du då?

L: Alexandra Elisabeth.

F: Fan va långt, det kommer jag inte komma ihåg.

19.  Vad har du lärt dig från mig?

F: hmm.. Du är ju en bra tänkare. Du har lärt mig om diverse sjukdomar, allergier osv.

L: Ja, du är ju min extralärare typ. Jag lär mig ju något nytt varje dag ifrån dig. Till exempel hur man spelar poker haha.

20.  Vem är mest svartsjuk?

F: Det är säkert jag haha men du är också lite svartis.

L: Jag tror vi är ungefär lika. Lite lagom svartis liksom. 

21.  Vilken är min favoritlåt just nu?

F: DAG HAMMARSKÖLD DAG HAMMARSKÖLD

L: Hotspot!

22.  Vem är mest ordningsam av oss?

F: *pekar på mig*

L: Håller med.

23.  Är jag en morgon eller kvällsmänniska?

F: Kväll

L: Kväll

24.  Vilket är mitt favorit klädesplagg?

F: Nåt man visar tuttar på typ en för liten topp.

L: Håller ej med. Din är Aron Flam tröjan. 

25.  Vad äter jag till frukost?

F: Ägg, bacon och toast.
 
L: Det jag tillagar men vi äter ju samma sak varje dag haha. 
 
 
 
 
Det var alla frågor!
vi får se när nästa inlägg dyker upp, kom gärna med förslag.
Ha en fin kväll.
 

Kommentera

Publiceras ej